Reisschema

Dag 2: Shoppen in Houston
 We're in Texas! Shoppen in Houston

Vanmorgen zijn we redelijk vroeg opgestaan opgestaan omdat het ontbijt van het hotel om 9:30 uur wordt opgeruimd. Ondanks de lange dag hiervoor en het tijdsverschil zijn we allemaal aardig fris en fruitig bij het ontbijt. Het is intussen buiten al aardig aan het opwarmen. Het ontbijt stelt niet zo verschrikkelijk veel voor, er zijn zoete pastries, gekookte eieren, broodjes om te roosteren, sapjes en koffie, verschillende soorten cornflakes en zelf te maken wafels. Het voeldoet wel voor nu maar een broodje ham zou ook wel lekker zijn geweest.

Er staat niets bijzonders op het programma. Baybrook Mall is niet ver van het hotel dus daar gaan we even een kijkje nemen. Deze mall is niet enorm. Wel hebben ze een vrij grote Sears waar van alles en nog wat verkocht wordt. Van onderbroek tot lawnmower, van fotocamera tot autovelg, je kunt het zo gek niet verzinnen. Als we net binnen zijn wordt er omgeroepen dat er gratis spullen worden uitgedeeld op de 2e verdieping. Daar aangekomen staan er al enkele amerikanen om de bewuste balie heen geschaart en het aantal neemt rap toe. De uit te delen items blijken wonder cloths te zijn: huishouddoekjes die erg veel vocht kunnen absorberen. Uiteraard is het een fraaie verkooptruuk want na het uitdelen zijn we de gelukkigen die zeer voordelig een set van grotere wonder cloths mogen aanschaffen en dan krijgen we er nog een gratis dweil bij ook. Drie van de aanwezigen laten zich direct zo'n set aansmeren want, zo zegt de enthousiaste uitdeelmeneer, deze kans doet zich niet nogmaals voor. Als we 's avonds toevallig nog een keer door Sears lopen horen we ineens dezelfde uitdeelactie aangekondigd worden.

In het winkelcentrum zit ook een Build your own bear workshop waar erg leuke teddyberen als voorbeeld dienen. Birgit wil graag een beer maken en dus gaat ze het hele circus door om een uur later met beer en geboorte certificaat weer naar buiten te lopen. Het valt op hoe vriendelijk en behulpzaam de mensen hier zijn. Natuurlijk moeten ze aan de klanten verdienen maar het zit toch ook wel in de mentaliteit van de amerikanen. Dat merk je ook in het verkeer waar het veel minder gestressed overkomt dan in ons land. De mall heeft ook een food court waar gerechten uit alle windstreken te krijgen zijn. Het ruikt allemaal erg goed maar we besluiten om een iets gezondere lunch te nuttigen in de nabij gelegen Subway.

De prijzen van elektronika liggen hier een stuk lager dan bij ons in Nederland. Zo heeft Stephanie vandaag dus een 80GB I-Pod Classic gekocht en heb ik voor mezelf een Olympus Stylus 1010 digitale camera aangeschaft.

Na het winkelen dachten we nog naar een strand aan de baai te gaan. Eenmaal aangekomen bij Kemah blijkt er helemaal geen strand in de buurt te zijn. De stranden liggen allemaal aan de Golf van Mexico bij Galveston en dat is toch nog een uurtje verder rijden. We nemen dus maar even een kijkje op de Kemah Boardwalk. Het blijkt hier een typische boardwalk met een beperkt aantal attracties, veel eet- en speeltenten én natuurlijk de Boardwalk Bullet, een prachtig uitziende houten achtbaan van GCI uit 2007. Helaas blijken ze vandaag bezig met onderhoud aan de baan en ze gaan vandaag in ieder geval niet meer open. De rest van de attracties ziet er niet interessant genoeg uit om uit te proberen dus gaan we weer terug naar het hotel.

Daar aangekomen zien we ineens dat er een bijzonder populair mexicaans restaurant naast het hotel zit. We halen hier wat gerechten af om mee naar de kamer te nemen. Daar blijkt het een moeilijk opgave te ontcijferen wat iedereen besteld heeft maar het smaakt in ieder geval voortreffelijk.

Morgen rijden we door naar San Antonio.

Om wafels te maken staan er bekers met beslag en een heet wafelijzer klaar. Na 2 minuten gaat het apparaat gillen en is de wafel gaar.

De huurauto nog maar eens goed bekeken. Het is een Kia Sedona en deze blijkt in Amerika omgerekend zo'n 14.000 euro te kosten. Daar heb je bij ons natuurlijk niets vergelijkbaars voor. Rijd wel 1 op 8 zo'n 200 pk 3 liter motor.

De ingang van de Baybrook Mall.

Hier zijn we dus.

Teddyberen in soorten en maten.

Goede tips zijn helemaal niet duur.

Lege teddyberen kun je niet opeten Hellen!

Een beer moet natuurlijk een hart. Birgit doet de hartjesceremonie.

Birgit laat haar nieuwe berevriendje zien.

The Dressing Room. Beer krijgt nog een t-shirtje aangemeten.

Wat gegevens invullen voor op het geboorte certificaat.

Birgit is helemaal blij met haar beer in z'n huisje.

Lunchen bij de Subway.

Het is nog steeds even wennen aan die verkeerslichten aan de overkant van de weg.

Prachtige huizen hier in de buurt van Kemah.

The Boardwalk Bullet. Wat een indrukwekkende massa hout.

Nog een foto vanaf de parkeerplaats.

Logo.

Een standaard reuzenrad op de boardwalk.

Een soort van theming?

Een apart soort vliegattractie. Het zag er op zich wel aardig uit maar het draaide maar trage rondjes.

We hebben mensen gezien hier met een minder strict dieet.